Heli Club Westland Homepage
Forum Home Forum Home > R/C Helicopters > Schaalvliegen
  New Posts New Posts RSS Feed: Ervaringen met scale bodies
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Ervaringen met scale bodies

Post Reply Post Reply
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Julezz View Drop Down
Newbie
Newbie

Online Status: Offline
  Quote Julezz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ervaringen met scale bodies
    Posted: 21-Juli-2009 at 21:53
Wie kan er wat vertellen over het vlieggedrag van de scale fuselage voor de trex 500 en 450 series. Ik ben zelf geen 3d vlieger en ben van plan een scale bodie aan te schaffen voor de trex450 (hughes)of voor de trex500 (airwolf body). Op you-tube zijn diverse filmpjes te zien maar deze vertellen niets over het praktische gebeuren. Moeten er b.v. door het extra gewicht nog aanpassingen aan een standaard trex worden uitgevoerd, hoe wordt het vlieggedrag etc etc.

m.vr.gr.

Jules
Back to Top
Buttcrasher View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote Buttcrasher Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Oktober-2009 at 22:14
Hey Jules,

Ik heb als voorbereiding voor een hughes body een 4 blads kop (van CopterX) op m'n 450 gezet. Daarbij een skookum als stabilisator.

Tijden test vluchten viel me het volgende op:

Het belangrijkste natuurlijk dat ie met de  genoemde aanpassing gewoon vloog. Zie foto ..
(jaja in zuid frankrijk hehehe.... Foto met dank aan Raymond!)

Wat opviel dat de staart tekort komt hij stuurt als een dwijl, maar nogmaals het was te doen!

De standaard motor (ik heb een SE dus de align 3550Kv) heeft ook niet echt veel
power meer, en dan zat de romp er nog niet eens op!

Ik ga zelf, voordat ik de romp erop zet, nog flink wat aanpassen
kontronik jazz 55, met een plettenberg 15-14 800Watt motor  en een drie blad staartrotor

Das natuurlijk flink oversized qua kracht, volgens de forums heb je aan een scorpion upgrade (2221-6)  voldoende daar kan Sam je vast mee helpen Smile

Groetjes,
PeterB
(De andere Peter heeft er trouwens al lang eentje!)

Back to Top
Julezz View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote Julezz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Oktober-2009 at 09:40
Dag Peter,

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Inmiddels heb ik ook wat gesleuteld en kan het volgende vertellen. Voor mijn trex 450 pro heb ik een align hughes 500 body besteld. De 450 Scale Fuselage 500E [TR KZ0820106A] om precies te zijn. Deze romb is heel mooi afgewerkt en ziet er ook schitterend uit. Standaard past de romb niet over de 450pro. Dus ik heb wat moeten vijlen. Het 2e probleem is dat de meegeleverde `houten afstands houders` om de heli aan de romb te bevestigen ook moeten worden aangepast voor de `450pro`. Deze houders zijn gemaakt van op elkaar gelijmde plaatjes hout. Dit is ook tevens de misser die de fabrikant van de body heeft gemaakt. Onder invloed van trillingen en de kracht die op de houders wordt uitgeoefend laten de slecht gelijmde plaatjes los met alle gevolgen van dien. In mijn geval na 3 vluchten een vette crash vanaf 15 m hoogte.....  Verder is het inderdaad zo dat de standaard motor onvoldoende is om het geheel makkelijk in de lucht te krijgen .  Tot zover mijn eerst ervaring met een scale body. Heb jij nog interessante links naar sites over trex scalebodies en de bijbehorende problemen. ?

m.vr.gr.

Jules 
Back to Top
Buttcrasher View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote Buttcrasher Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Oktober-2009 at 10:59
Bedankt, ik zal de houten plaatje sin de gaten houden.
Nope,  ik heb geen sites gevonden met echt nuttige info.

Groetjes,
Peter
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bookmarks